Zadzwoń do nas! Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania - tel. 600 330 353

Czy Trening Efektywnej Nauki działa 🤔 ???

//Czy Trening Efektywnej Nauki działa 🤔 ???

Czy Trening Efektywnej Nauki działa 🤔 ???

2023-08-25T10:14:19+02:0028 sierpnia 2021|

Deprecated: Funkcja wp_make_content_images_responsive jest przestarzała od wersji 5.5.0! Zamiast jej proszę użyć wp_filter_content_tags(). in /wp-includes/functions.php on line 5453

Deprecated: Funkcja wp_make_content_images_responsive jest przestarzała od wersji 5.5.0! Zamiast jej proszę użyć wp_filter_content_tags(). in /wp-includes/functions.php on line 5453

Deprecated: Funkcja wp_make_content_images_responsive jest przestarzała od wersji 5.5.0! Zamiast jej proszę użyć wp_filter_content_tags(). in /wp-includes/functions.php on line 5453

„Tomek … i co, to faktycznie pomaga? Daje jakieś efekty?” – skoro rodzina i znajomi mają wątpliwości, to inni też je mają 🤯 – NA 100%.

Mniej więcej takie pytania usłyszałem, niedługo po tym, jak dumnie zakończyłem rok szkolny. Moi kursanci wykręcili w testach pamięciowych wynik na poziomie 84% (średnia wszystkich grup wiekowych). I to w roku szkolnym przez wiele osób SPISANYM NA STRATY, m.in. z powodu zdalnej nauki.

Szybko zdałem sobie jednak sprawę, że mało kto o tym wie, a przecież wątpliwości zaczynają się od niewiedzy.

Jeśli Ciebie również trapią podobne wątpliwości albo po prostu ciekawi Cię, jak duży postęp osiągnął REKORDZISTA🥇, to czytaj dalej. Podzielę się z Tobą LICZBAMI moich kursantów. Liczby przecież nie kłamią, a podane w formie wizualnej📊 – wykresy i diagramy – są jak pyszna i pożywna przekąska dla naszego mózgu 🤤. Zatem smacznego, zapraszam do lektury 😁.

moment OŚWIECENIA💡

Rok obostrzeń, ograniczona ilość spotkań sprawiły, że początek wakacji był dla mnie okazją do podreperowania relacji towarzyskich 👨‍👩‍👧‍👧. Przy okazji dwóch takich spotkań, niewinne pytania z serii „Co u Ciebie?”, „Jak w pracy?” albo „Czym się zajmujesz?” doprowadziły do sytuacji, w której musiałem zmierzyć się z odpowiedzią na pytania typu:

  • „Ty, ale Te Twoje zajęcia to w ogóle działają?”
  • „No i co, to faktycznie pomaga?”

Za pierwszym razem był to mój wieloletni znajomy. Uznałem, że się ze mną droczy, więc bez chwili namysłu odbiłem piłeczkę:

„Oczywiście, że nie, od 6 lat płacą mi za brak efektów. A najlepsze jest to, że polecają mnie innym – nie wiem dlaczego, może za moje poczucie humoru😉”

Podejrzewam, że szybko bym zapomniał o tej sytuacji, gdyby nie kolejne wydarzenie. Spora impreza rodzinna, wielu z obecnych nie widziałem nawet kilka lat. To od nich między innymi usłyszałem podobne pytania, łącznie chyba 3 razy. Jednak tym razem, każde z nich potraktowałem poważnie i starałem się odpowiedzieć jak najlepiej. Czułem się wtedy jak Pogromca Mitów, który rozprawia się z błędnymi przekonaniami i utartymi schematami.

Zrozumiałem, że to, co jest dla mnie oczywiste teraz, nie musi być takie dla innych. Tym bardziej że jeszcze kilka lat temu, sam nie wiedziałem w jak dużym stopniu, możemy wpływać na własne zdolności uczenia się i zapamiętywania .

Ja miałem jednak to „szczęście” że nauka zawsze przychodziła mi łatwo i bezboleśnie. Dzięki temu miałem czas na zajęcia dodatkowe, sport, życie towarzyskie i to bez względu na to, czy była to szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum czy studia.

Dziś już wiem, że nie była to kwestia, tylko szczęścia, ale również konkretnych metod nauki. Choć wtedy faktycznie bardziej polegałem na intuicji, metodzie prób i błędów niż świadomym działaniu – a wyniki i tak miałem bardziej niż zadowalające.

Te rodzinne pogaduchy przypomniały mi, że jest nadal wielu uczniów i rodziców, którzy dosłownie walczą ze szkołą. Nauka jest dla nich źródłem nerwów, niepowodzeń, kłótni – w szkole, w domu – i nawet NIE WIEDZĄ, ŻE JEST NA SPOSÓB  i mogą to zmienić.

Dlatego  nadchodzący rok szkolny rozpocznę serią bezpłatnych materiałów edukacyjnych, które mam nadzieję, pomogą wielu rodzicom pozytywnie wpłynąć na zdolność uczenia się swoich dzieci.

Żeby pokazać Ci, że warto się z nimi zapoznać, od razu podzielę się z Tobą efektami moich kursantów.

Czy Trening Efektywnej Nauki jest efektywny?

Skuteczności technik pamięciowych można doświadczyć już po jednej LEKCJI POKAZOWEJ. Jednak moim celem nie jest tylko chwilowy efekt wow😲, uzyskany pod okiem trenera, ale samodzielne zastosowanie technik pamięciowych przez uczestników Treningu.

== TUTAJ zapiszesz się na Bezpłatne Lekcje Online ==

Każdy z moich uczestników wykonuje minimum dwa Testy Zapamiętywania: Jest to TEST WSTĘPNY oraz TEST KOŃCOWY. Również w trakcie Treningu, uczestnicy mogą wielokrotnie wykazać się zdobywanymi umiejętnościami. Dzięki temu:

  • widzą, że poświęcony czas i wysiłek przynoszą zamierzone efekty – stają się coraz lepsi;
  • rośnie ich motywacja i wiara we własne umiejętności;
  • dowiadują się, że nauka to nie czarna magia czy łut szczęścia, ale proces, który wymaga czasu i odpowiednich sposobów przyswajania wiedzy.

W roku szkolnym 2020 – 2021 przeprowadziłem Testy w 3 grupach wiekowych:

W testach nie znajdziemy teorii i pytań z zakresu budowy mózgu czy sposobów jego funkcjonowania. Ich zadaniem jest sprawdzenie praktycznych umiejętności zapamiętywania różnych danych:

  • wyrazów;
  • liczb;
  • całych zdań;
  • a nawet treści graficznych (rysunków, symboli i piktogramów).

Poniżej przedstawiam wyniki uczniów z klasy III i IV szkoły podstawowej.

W ramach 4 zadań uczestnicy mierzyli się z zapamiętaniem:

  1. 15 wyrazów, w podanej kolejności;
  2. ciągu 15 cyfr tworzących jedną długą liczbę np. 4 3 5 9 8 2 1 4 6 1 7 0 6 9 0. Potrafisz ją odczytać? Jeśli nie służę pomocą: 435 bilonów, 982 miliardy 146 milionów 170 tysięcy 690.;
  3. połączenie liczb i wyrazów – łącznie 15 par;
  4. 9 rysunków (symbole, piktogramy).

Na zapamiętanie wszystkiego było tylko 20 min (średnio 5 min/zadanie).

Wykres KLASY 3-4

WYKRES 1: wyniki testów pamięciowych klas 3 – 4, 2020/2021. [KLIKNIJ WYKRES żeby powiększyć]

Każdy uczestnik poprawił umiejętności zapamiętywania: większość, bo 7  na 9 uczniów uzyskała wynik powyżej 75% możliwych do zdobycia punktów.
Średnia grupy to 85%


W starszych grupach ilość danych do zapamiętania rośnie.

Uczniowie z klasy V i VI mieli do zapamiętania dodatkowo 5 zdań w podanej kolejności.

Na zapamiętanie wszystkiego było również⏱ 20 min (średnio 4 min/zadanie).

Wykres KLASY 5-6

WYKRES nr 2: wyniki testów pamięciowych klas 5 – 6, 2020/2021. [KLIKNIJ WYKRES żeby powiększyć]

W tej grupie wiekowej również wszyscy uczestnicy zanotowali poprawę zdolności pamięciowych: 11 na 14 uczniów osiągnęło wynik powyżej 75% możliwych do zdobycia punktów.
Średnia grupy to 87%


W klasach VII i VIII poszliśmy na całość. Uczestnicy musieli zapamiętać nie 5, ale 10 zdań w ustalonej kolejności.

Natomiast zadanie nr 4 rozrosło się z 9 do 16 rysunków (symboli, piktogramów).

Czas na zapamiętanie tego wszystkiego? BEZ ZMIAN ⏱ 20 min (średnio 4 min /zadanie)

Wykres KLASY 5-6

WYKRES nr 3: wyniki testów pamięciowych klas 7 – 8, 2020/2021. [KLIKNIJ WYKRES żeby powiększyć]

WYNIKI: 8 na 10 uczestników zdobyło ponad 75% możliwych do zdobycia punktów.
Średnia grupy to 81%


Jaki był REKORD🥇 efektywności?

W tym roku indywidualnym REKORDZISTĄ efektywności został Mikołaj N.🏆 (serdecznie pozdrawiam 😀)

Mikołaj uzyskał wynik 98%, poprawiając swój TEST POCZĄTKOWY o 75 pkt %.

OGÓLNE ststystyki:

79% kursantów (26/33) przekroczyło granicę 75% wszystkich możliwych punktów do zdobycia.

Średnia efektywność  to 84%.🚀🎯🎉🏆 (wszystkich uczestników)

Od czego zależą efekty treningu?

Efekty, jakie przyniesienie udział w kursie zależą zawsze od jakości prowadzonych zajęć, od zaangażowania uczestnika oraz od wsparcia rodzica. Każdy uczestnik jest w stanie podnieść wielokrotnie swoje umiejętności zapamiętywania. Jednak indywidualne efekty mogą się znacznie różnić, zależnie od pracy włożonej w ćwiczenia.

Jeśli chcesz wiedzieć jak zwiększyć zaangażowanie swojego dziecko w proces nauki, pomóc mu skupić się na zadaniu i wspólnie świętować pierwsze sukcesy, koniecznie zapoznaj się z kolejnym wpisem >> kliknij TUTAJ: „Jaki jest SEKRET efektywnej nauki?” <<

Każdy chce mieć efekty i pozytywne rezultaty swoich działań. PRAWDA? To one pomagają nam wytrwać w naszych postanowieniach, doprowadzić sprawy go końca. Dzięki nim wiemy, że idziemy dobrą drogą i stopniowo zbliżamy się do celu.

Świadomość postępu:

  • daje poczucie satysfakcji;

  • buduje pewność siebie;

  • pomaga utrzymać motywację na wysokim poziomie.

Dotyczy to w szczególności UCZENIA SIĘ.

👉  TUTAJ zapiszesz się na Bezpłatne Lekcje Online 

P.S. Do tej pory zdecydowana większość rodziców trafiała do mnie, ponieważ już wiedzieli albo KTOŚ im powiedział, że pamięć i zdolność uczenia się można doskonalić. Dlatego, jeśli uważasz, że warto, podaj te treści dalej, może masz konkretne osoby w swoim otoczeniu, którym POMOŻESZ tym prostym gestem.

P.S.2. Jeśli nie chcesz przegapić kolejnych materiałów zapisz się na listę powiadomień.

👉 Oto link;>>WPISZ SIĘ NA LISTĘ<<