Zadzwo艅 do nas! Postaramy si臋 odpowiedzie膰 na wszystkie Twoje pytania - tel. 600 330 353

Czy Trening Efektywnej Nauki dzia艂a 馃 ???

//Czy Trening Efektywnej Nauki dzia艂a 馃 ???

Czy Trening Efektywnej Nauki dzia艂a 馃 ???

2021-09-27T11:44:01+00:0028 sierpnia 2021|

„Tomek … i co, to faktycznie pomaga? Daje jakie艣 efekty?” – skoro rodzina i znajomi maj膮 w膮tpliwo艣ci, to inni te偶 je maj膮 馃く – NA 100%.

Mniej wi臋cej takie pytania us艂ysza艂em, nied艂ugo po tym, jak dumnie zako艅czy艂em rok szkolny. Moi kursanci wykr臋cili w testach pami臋ciowych wynik na poziomie 84% (艣rednia wszystkich grup wiekowych). I to w roku szkolnym przez wiele os贸b SPISANYM NA STRATY, m.in. z powodu zdalnej nauki.

Szybko zda艂em sobie jednak spraw臋, 偶e ma艂o kto o tym wie, a przecie偶 w膮tpliwo艣ci zaczynaj膮 si臋 od niewiedzy.

Je艣li Ciebie r贸wnie偶 trapi膮 podobne w膮tpliwo艣ci albo po prostu ciekawi Ci臋, jak du偶y post臋p osi膮gn膮艂 REKORDZISTA馃, to czytaj dalej. Podziel臋 si臋 z Tob膮 LICZBAMI moich kursant贸w. Liczby przecie偶 nie k艂ami膮, a podane w formie wizualnej馃搳 – wykresy i diagramy – s膮 jak pyszna i po偶ywna przek膮ska dla naszego m贸zgu 馃い. Zatem smacznego, zapraszam do lektury 馃榿.

moment O艢WIECENIA馃挕

Rok obostrze艅, ograniczona ilo艣膰 spotka艅 sprawi艂y, 偶e pocz膮tek wakacji by艂 dla mnie okazj膮 do podreperowania relacji towarzyskich 馃懆鈥嶐煈┾嶐煈р嶐煈. Przy okazji dw贸ch takich spotka艅, niewinne pytania z serii „Co u Ciebie?”, „Jak w pracy?” albo „Czym si臋 zajmujesz?” doprowadzi艂y do sytuacji, w kt贸rej musia艂em zmierzy膰 si臋 z odpowiedzi膮 na pytania typu:

  • „Ty, ale Te Twoje zaj臋cia to w og贸le dzia艂aj膮?”
  • „No i co, to faktycznie pomaga?”

Za pierwszym razem by艂 to m贸j wieloletni znajomy. Uzna艂em, 偶e si臋 ze mn膮 droczy, wi臋c bez chwili namys艂u odbi艂em pi艂eczk臋:

„Oczywi艣cie, 偶e nie, od 6 lat p艂ac膮 mi za brak efekt贸w. A najlepsze jest to, 偶e polecaj膮 mnie innym – nie wiem dlaczego, mo偶e za moje poczucie humoru馃槈”

Podejrzewam, 偶e szybko bym zapomnia艂 o tej sytuacji, gdyby nie kolejne wydarzenie. Spora impreza rodzinna, wielu z obecnych nie widzia艂em nawet kilka lat. To od nich mi臋dzy innymi us艂ysza艂em podobne pytania, 艂膮cznie chyba 3 razy. Jednak tym razem, ka偶de z nich potraktowa艂em powa偶nie i stara艂em si臋 odpowiedzie膰 jak najlepiej. Czu艂em si臋 wtedy jak Pogromca Mit贸w, kt贸ry rozprawia si臋 z b艂臋dnymi przekonaniami i utartymi schematami.

Zrozumia艂em, 偶e to, co jest dla mnie oczywiste teraz, nie musi by膰 takie dla innych. Tym bardziej 偶e jeszcze kilka lat temu, sam nie wiedzia艂em w jak du偶ym stopniu, mo偶emy wp艂ywa膰 na w艂asne zdolno艣ci uczenia si臋 i zapami臋tywania .

Ja mia艂em jednak to „szcz臋艣cie” 偶e nauka zawsze przychodzi艂a mi 艂atwo i bezbole艣nie. Dzi臋ki temu mia艂em czas na zaj臋cia dodatkowe, sport, 偶ycie towarzyskie i to bez wzgl臋du na to, czy by艂a to szko艂a podstawowa, gimnazjum, liceum czy studia.

Dzi艣 ju偶 wiem, 偶e nie by艂a to kwestia, tylko szcz臋艣cia, ale r贸wnie偶 konkretnych metod nauki. Cho膰 wtedy faktycznie bardziej polega艂em na intuicji, metodzie pr贸b i b艂臋d贸w ni偶 艣wiadomym dzia艂aniu – a wyniki i tak mia艂em bardziej ni偶 zadowalaj膮ce.

Te rodzinne pogaduchy przypomnia艂y mi, 偶e jest nadal wielu uczni贸w i rodzic贸w, kt贸rzy dos艂ownie walcz膮 ze szko艂膮. Nauka jest dla nich 藕r贸d艂em nerw贸w, niepowodze艅, k艂贸tni – w szkole, w domu – i nawet NIE WIEDZ膭, 呕E JEST NA SPOS脫B聽 i mog膮 to zmieni膰.

Dlatego聽 nadchodz膮cy rok szkolny rozpoczn臋 seri膮 bezp艂atnych materia艂贸w edukacyjnych, kt贸re mam nadziej臋, pomog膮 wielu rodzicom pozytywnie wp艂yn膮膰 na zdolno艣膰 uczenia si臋 swoich dzieci.

呕eby pokaza膰 Ci, 偶e warto si臋 z nimi zapozna膰, od razu podziel臋 si臋 z Tob膮 efektami moich kursant贸w.

Czy Trening Efektywnej Nauki jest efektywny?

Skuteczno艣ci technik pami臋ciowych mo偶na do艣wiadczy膰 ju偶 po jednej LEKCJI POKAZOWEJ. Jednak moim celem nie jest tylko chwilowy efekt wow馃槻, uzyskany pod okiem trenera, ale samodzielne zastosowanie technik pami臋ciowych przez uczestnik贸w Treningu.

== TUTAJ zapiszesz si臋 na Bezp艂atne Lekcje Online ==

Ka偶dy z moich uczestnik贸w wykonuje minimum dwa Testy Zapami臋tywania: Jest to TEST WST臉PNY oraz TEST KO艃COWY. R贸wnie偶 w trakcie Treningu, uczestnicy mog膮 wielokrotnie wykaza膰 si臋 zdobywanymi umiej臋tno艣ciami. Dzi臋ki temu:

  • widz膮, 偶e po艣wi臋cony czas i wysi艂ek przynosz膮 zamierzone efekty – staj膮 si臋 coraz lepsi;
  • ro艣nie ich motywacja i wiara we w艂asne umiej臋tno艣ci;
  • dowiaduj膮 si臋, 偶e nauka to nie czarna magia czy 艂ut szcz臋艣cia, ale proces, kt贸ry wymaga czasu i odpowiednich sposob贸w przyswajania wiedzy.

W roku szkolnym 2020 – 2021 przeprowadzi艂em Testy w 3 grupach wiekowych:

W testach nie znajdziemy teorii i pyta艅 z zakresu budowy m贸zgu czy sposob贸w jego funkcjonowania. Ich zadaniem jest sprawdzenie praktycznych umiej臋tno艣ci zapami臋tywania r贸偶nych danych:

  • wyraz贸w;
  • liczb;
  • ca艂ych zda艅;
  • a nawet tre艣ci graficznych (rysunk贸w, symboli i piktogram贸w).

Poni偶ej przedstawiam wyniki uczni贸w z klasy III i IV szko艂y podstawowej.

W ramach 4 zada艅 uczestnicy mierzyli si臋 z zapami臋taniem:

  1. 15 wyraz贸w, w podanej kolejno艣ci;
  2. ci膮gu 15 cyfr tworz膮cych jedn膮 d艂ug膮 liczb臋 np. 4 3 5 9 8 2 1 4 6 1 7 0 6 9 0. Potrafisz j膮 odczyta膰? Je艣li nie s艂u偶臋 pomoc膮: 435 bilon贸w, 982 miliardy 146 milion贸w 170 tysi臋cy 690.;
  3. po艂膮czenie liczb i wyraz贸w – 艂膮cznie 15 par;
  4. 9 rysunk贸w (symbole, piktogramy).

Na zapami臋tanie wszystkiego by艂o tylko20 min (艣rednio 5 min/zadanie).

Wykres KLASY 3-4

WYKRES 1: wyniki test贸w pami臋ciowych klas 3 – 4, 2020/2021. [KLIKNIJ WYKRES 偶eby powi臋kszy膰]

Ka偶dy uczestnik poprawi艂 umiej臋tno艣ci zapami臋tywania: wi臋kszo艣膰, bo 7聽 na 9 uczni贸w uzyska艂a wynik powy偶ej 75% mo偶liwych do zdobycia punkt贸w.
艢rednia grupy to 85%


W starszych grupach ilo艣膰 danych do zapami臋tania ro艣nie.

Uczniowie z klasy V i VI mieli do zapami臋tania dodatkowo 5 zda艅 w podanej kolejno艣ci.

Na zapami臋tanie wszystkiego by艂o r贸wnie偶鈴 20 min (艣rednio 4 min/zadanie).

Wykres KLASY 5-6

WYKRES nr 2: wyniki test贸w pami臋ciowych klas 5 – 6, 2020/2021. [KLIKNIJ WYKRES 偶eby powi臋kszy膰]

W tej grupie wiekowej r贸wnie偶 wszyscy uczestnicy zanotowali popraw臋 zdolno艣ci pami臋ciowych: 11 na 14 uczni贸w osi膮gn臋艂o wynik powy偶ej 75% mo偶liwych do zdobycia punkt贸w.
艢rednia grupy to 87%


W klasach VII i VIII poszli艣my na ca艂o艣膰. Uczestnicy musieli zapami臋ta膰 nie 5, ale 10 zda艅 w ustalonej kolejno艣ci.

Natomiast zadanie nr 4 rozros艂o si臋 z 9 do 16 rysunk贸w (symboli, piktogram贸w).

Czas na zapami臋tanie tego wszystkiego? BEZ ZMIAN 鈴 20 min (艣rednio 4 min /zadanie)

Wykres KLASY 5-6

WYKRES nr 3: wyniki test贸w pami臋ciowych klas 7 – 8, 2020/2021. [KLIKNIJ WYKRES 偶eby powi臋kszy膰]

WYNIKI: 8 na 10 uczestnik贸w zdoby艂o ponad 75% mo偶liwych do zdobycia punkt贸w.
艢rednia grupy to 81%


Jaki by艂 REKORD馃 efektywno艣ci?

W tym roku indywidualnym REKORDZIST膭 efektywno艣ci zosta艂 Miko艂aj N.馃弳 (serdecznie pozdrawiam 馃榾)

Miko艂aj uzyska艂 wynik 98%, poprawiaj膮c sw贸j TEST POCZ膭TKOWY o 75 pkt %.

OG脫LNE ststystyki:

79%聽kursant贸w (26/33) przekroczy艂o granic臋 75% wszystkich mo偶liwych punkt贸w do zdobycia.

艢rednia efektywno艣膰聽 to 84%.馃殌馃幆馃帀馃弳 (wszystkich uczestnik贸w)

Od czego zale偶膮 efekty treningu?

Efekty, jakie przyniesienie udzia艂 w kursie zale偶膮 zawsze od jako艣ci prowadzonych zaj臋膰, od zaanga偶owania uczestnika oraz od wsparcia rodzica. Ka偶dy uczestnik jest w stanie podnie艣膰 wielokrotnie swoje umiej臋tno艣ci zapami臋tywania. Jednak indywidualne efekty mog膮 si臋 znacznie r贸偶ni膰, zale偶nie od pracy w艂o偶onej w 膰wiczenia.

Je艣li chcesz wiedzie膰 jak zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie swojego dziecko w proces nauki, pom贸c mu聽skupi膰 si臋 na聽zadaniu i wsp贸lnie 艣wi臋towa膰 pierwsze sukcesy, koniecznie zapoznaj si臋 z kolejnym wpisem >> kliknij TUTAJ: „Jaki jest SEKRET efektywnej nauki?” <<

Ka偶dy chce mie膰 efekty i pozytywne rezultaty swoich dzia艂a艅. PRAWDA? To one pomagaj膮 nam wytrwa膰 w naszych postanowieniach, doprowadzi膰 sprawy go ko艅ca. Dzi臋ki nim wiemy, 偶e idziemy dobr膮 drog膮 i stopniowo zbli偶amy si臋 do celu.

艢wiadomo艣膰 post臋pu:

  • daje poczucie satysfakcji;

  • buduje pewno艣膰 siebie;

  • pomaga utrzyma膰 motywacj臋 na wysokim poziomie.

Dotyczy to w szczeg贸lno艣ci UCZENIA SI臉.

馃憠 TUTAJ zapiszesz si臋 na Bezp艂atne Lekcje Online

P.S. Do tej pory zdecydowana wi臋kszo艣膰 rodzic贸w trafia艂a do mnie, poniewa偶 ju偶 wiedzieli聽albo KTO艢 im powiedzia艂, 偶e pami臋膰 i zdolno艣膰 uczenia si臋 mo偶na doskonali膰. Dlatego, je艣li uwa偶asz, 偶e warto, podaj te tre艣ci dalej, mo偶e masz konkretne osoby w swoim otoczeniu, kt贸rym POMO呕ESZ tym prostym gestem.

P.S.2. Je艣li nie chcesz przegapi膰 kolejnych materia艂贸w zapisz si臋 na list臋 powiadomie艅.

馃憠 Oto link;>>WPISZ SI臉 NA LIST臉<<