Zadzwoń do nas! Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania - tel. 600 330 353

Czy Trening Efektywnej Nauki dzia┼éa ­čĄö ???

//Czy Trening Efektywnej Nauki dzia┼éa ­čĄö ???

Czy Trening Efektywnej Nauki dzia┼éa ­čĄö ???

2022-09-03T02:37:20+00:0028 sierpnia 2021|

„Tomek … i co, to faktycznie pomaga? Daje jakie┼Ť efekty?” – skoro rodzina i znajomi maj─ů w─ůtpliwo┼Ťci, to inni te┼╝ je maj─ů ­čĄ» – NA 100%.

Mniej wi─Öcej takie pytania us┼éysza┼éem, nied┼éugo po tym, jak dumnie zako┼äczy┼éem rok szkolny. Moi kursanci wykr─Öcili w testach pami─Öciowych wynik na poziomie 84% (┼Ťrednia wszystkich grup wiekowych). I to w roku szkolnym przez wiele os├│b SPISANYM NA STRATY, m.in. z powodu zdalnej nauki.

Szybko zda┼éem sobie jednak spraw─Ö, ┼╝e ma┼éo kto o tym wie, a przecie┼╝ w─ůtpliwo┼Ťci zaczynaj─ů si─Ö od niewiedzy.

Je┼Ťli Ciebie r├│wnie┼╝ trapi─ů podobne w─ůtpliwo┼Ťci albo po prostu ciekawi Ci─Ö, jak du┼╝y post─Öp osi─ůgn─ů┼é REKORDZISTA­čąç, to czytaj dalej. Podziel─Ö si─Ö z Tob─ů LICZBAMI moich kursant├│w. Liczby przecie┼╝ nie k┼éami─ů, a podane w formie wizualnej­čôŐ – wykresy i diagramy – s─ů jak pyszna i po┼╝ywna przek─ůska dla naszego m├│zgu ­čĄĄ. Zatem smacznego, zapraszam do lektury ­čśü.

moment O┼ÜWIECENIA­čĺí

Rok obostrze┼ä, ograniczona ilo┼Ť─ç spotka┼ä sprawi┼éy, ┼╝e pocz─ůtek wakacji by┼é dla mnie okazj─ů do podreperowania relacji towarzyskich ­čĹĘÔÇŹ­čĹęÔÇŹ­čĹžÔÇŹ­čĹž. Przy okazji dw├│ch takich spotka┼ä, niewinne pytania z serii „Co u Ciebie?”, „Jak w pracy?” albo „Czym si─Ö zajmujesz?” doprowadzi┼éy do sytuacji, w kt├│rej musia┼éem zmierzy─ç si─Ö z odpowiedzi─ů na pytania typu:

  • „Ty, ale Te Twoje zaj─Öcia to w og├│le dzia┼éaj─ů?”
  • „No i co, to faktycznie pomaga?”

Za pierwszym razem by┼é to m├│j wieloletni znajomy. Uzna┼éem, ┼╝e si─Ö ze mn─ů droczy, wi─Öc bez chwili namys┼éu odbi┼éem pi┼éeczk─Ö:

„Oczywi┼Ťcie, ┼╝e nie, od 6 lat p┼éac─ů mi za brak efekt├│w. A najlepsze jest to, ┼╝e polecaj─ů mnie innym – nie wiem dlaczego, mo┼╝e za moje poczucie humoru­čśë”

Podejrzewam, ┼╝e szybko bym zapomnia┼é o tej sytuacji, gdyby nie kolejne wydarzenie. Spora impreza rodzinna, wielu z obecnych nie widzia┼éem nawet kilka lat. To od nich mi─Ödzy innymi us┼éysza┼éem podobne pytania, ┼é─ůcznie chyba 3 razy. Jednak tym razem, ka┼╝de z nich potraktowa┼éem powa┼╝nie i stara┼éem si─Ö odpowiedzie─ç jak najlepiej. Czu┼éem si─Ö wtedy jak Pogromca Mit├│w, kt├│ry rozprawia si─Ö z b┼é─Ödnymi przekonaniami i utartymi schematami.

Zrozumia┼éem, ┼╝e to, co jest dla mnie oczywiste teraz, nie musi by─ç takie dla innych. Tym bardziej ┼╝e jeszcze kilka lat temu, sam nie wiedzia┼éem w jak du┼╝ym stopniu, mo┼╝emy wp┼éywa─ç na w┼éasne zdolno┼Ťci uczenia si─Ö i zapami─Ötywania .

Ja mia┼éem jednak to „szcz─Ö┼Ťcie” ┼╝e nauka zawsze przychodzi┼éa mi ┼éatwo i bezbole┼Ťnie. Dzi─Öki temu mia┼éem czas na zaj─Öcia dodatkowe, sport, ┼╝ycie towarzyskie i to bez wzgl─Ödu na to, czy by┼éa to szko┼éa podstawowa, gimnazjum, liceum czy studia.

Dzi┼Ť ju┼╝ wiem, ┼╝e nie by┼éa to kwestia, tylko szcz─Ö┼Ťcia, ale r├│wnie┼╝ konkretnych metod nauki. Cho─ç wtedy faktycznie bardziej polega┼éem na intuicji, metodzie pr├│b i b┼é─Öd├│w ni┼╝ ┼Ťwiadomym dzia┼éaniu – a wyniki i tak mia┼éem bardziej ni┼╝ zadowalaj─ůce.

Te rodzinne pogaduchy przypomnia┼éy mi, ┼╝e jest nadal wielu uczni├│w i rodzic├│w, kt├│rzy dos┼éownie walcz─ů ze szko┼é─ů. Nauka jest dla nich ┼║r├│d┼éem nerw├│w, niepowodze┼ä, k┼é├│tni – w szkole, w domu – i nawet NIE WIEDZ─ä, ┼╗E JEST NA SPOS├ôB┬á i mog─ů to zmieni─ç.

Dlatego┬á nadchodz─ůcy rok szkolny rozpoczn─Ö seri─ů bezp┼éatnych materia┼é├│w edukacyjnych, kt├│re mam nadziej─Ö, pomog─ů wielu rodzicom pozytywnie wp┼éyn─ů─ç na zdolno┼Ť─ç uczenia si─Ö swoich dzieci.

┼╗eby pokaza─ç Ci, ┼╝e warto si─Ö z nimi zapozna─ç, od razu podziel─Ö si─Ö z Tob─ů efektami moich kursant├│w.

Czy Trening Efektywnej Nauki jest efektywny?

Skuteczno┼Ťci technik pami─Öciowych mo┼╝na do┼Ťwiadczy─ç ju┼╝ po jednej LEKCJI POKAZOWEJ. Jednak moim celem nie jest tylko chwilowy efekt wow­čś▓, uzyskany pod okiem trenera, ale samodzielne zastosowanie technik pami─Öciowych przez uczestnik├│w Treningu.

== TUTAJ zapiszesz się na Bezpłatne Lekcje Online ==

Ka┼╝dy z moich uczestnik├│w wykonuje minimum dwa Testy Zapami─Ötywania: Jest to TEST WST─śPNY oraz TEST KO┼âCOWY. R├│wnie┼╝ w trakcie Treningu, uczestnicy mog─ů wielokrotnie wykaza─ç si─Ö zdobywanymi umiej─Ötno┼Ťciami. Dzi─Öki temu:

  • widz─ů, ┼╝e po┼Ťwi─Öcony czas i wysi┼éek przynosz─ů zamierzone efekty – staj─ů si─Ö coraz lepsi;
  • ro┼Ťnie ich motywacja i wiara we w┼éasne umiej─Ötno┼Ťci;
  • dowiaduj─ů si─Ö, ┼╝e nauka to nie czarna magia czy ┼éut szcz─Ö┼Ťcia, ale proces, kt├│ry wymaga czasu i odpowiednich sposob├│w przyswajania wiedzy.

W roku szkolnym 2020 – 2021 przeprowadzi┼éem Testy w 3 grupach wiekowych:

W testach nie znajdziemy teorii i pyta┼ä z zakresu budowy m├│zgu czy sposob├│w jego funkcjonowania. Ich zadaniem jest sprawdzenie praktycznych umiej─Ötno┼Ťci zapami─Ötywania r├│┼╝nych danych:

  • wyraz├│w;
  • liczb;
  • ca┼éych zda┼ä;
  • a nawet tre┼Ťci graficznych (rysunk├│w, symboli i piktogram├│w).

Poniżej przedstawiam wyniki uczniów z klasy III i IV szkoły podstawowej.

W ramach 4 zadań uczestnicy mierzyli się z zapamiętaniem:

  1. 15 wyraz├│w, w podanej kolejno┼Ťci;
  2. ci─ůgu 15 cyfr tworz─ůcych jedn─ů d┼éug─ů liczb─Ö np. 4 3 5 9 8 2 1 4 6 1 7 0 6 9 0. Potrafisz j─ů odczyta─ç? Je┼Ťli nie s┼éu┼╝─Ö pomoc─ů: 435 bilon├│w, 982 miliardy 146 milion├│w 170 tysi─Öcy 690.;
  3. po┼é─ůczenie liczb i wyraz├│w – ┼é─ůcznie 15 par;
  4. 9 rysunk├│w (symbole, piktogramy).

Na zapami─Ötanie wszystkiego by┼éo tylkoÔĆ▒┬á20 min (┼Ťrednio 5 min/zadanie).

Wykres KLASY 3-4

WYKRES 1: wyniki test├│w pami─Öciowych klas 3 – 4, 2020/2021. [KLIKNIJ WYKRES ┼╝eby powi─Ökszy─ç]

Ka┼╝dy uczestnik poprawi┼é umiej─Ötno┼Ťci zapami─Ötywania: wi─Ökszo┼Ť─ç, bo 7┬á na 9 uczni├│w uzyska┼éa wynik powy┼╝ej 75% mo┼╝liwych do zdobycia punkt├│w.
Średnia grupy to 85%


W starszych grupach ilo┼Ť─ç danych do zapami─Ötania ro┼Ťnie.

Uczniowie z klasy V i VI mieli do zapami─Ötania dodatkowo 5 zda┼ä w podanej kolejno┼Ťci.

Na zapami─Ötanie wszystkiego by┼éo r├│wnie┼╝ÔĆ▒ 20 min (┼Ťrednio 4 min/zadanie).

Wykres KLASY 5-6

WYKRES nr 2: wyniki test├│w pami─Öciowych klas 5 – 6, 2020/2021. [KLIKNIJ WYKRES ┼╝eby powi─Ökszy─ç]

W tej grupie wiekowej r├│wnie┼╝ wszyscy uczestnicy zanotowali popraw─Ö zdolno┼Ťci pami─Öciowych: 11 na 14 uczni├│w osi─ůgn─Ö┼éo wynik powy┼╝ej 75% mo┼╝liwych do zdobycia punkt├│w.
Średnia grupy to 87%


W klasach VII i VIII poszli┼Ťmy na ca┼éo┼Ť─ç. Uczestnicy musieli zapami─Öta─ç nie 5, ale 10 zda┼ä w ustalonej kolejno┼Ťci.

Natomiast zadanie nr 4 rozrosło się z 9 do 16 rysunków (symboli, piktogramów).

Czas na zapami─Ötanie tego wszystkiego? BEZ ZMIAN ÔĆ▒ 20 min (┼Ťrednio 4 min /zadanie)

Wykres KLASY 5-6

WYKRES nr 3: wyniki test├│w pami─Öciowych klas 7 – 8, 2020/2021. [KLIKNIJ WYKRES ┼╝eby powi─Ökszy─ç]

WYNIKI: 8 na 10 uczestników zdobyło ponad 75% możliwych do zdobycia punktów.
Średnia grupy to 81%


Jaki by┼é REKORD­čąç efektywno┼Ťci?

W tym roku indywidualnym REKORDZIST─ä efektywno┼Ťci zosta┼é Miko┼éaj N.­čĆć (serdecznie pozdrawiam ­čśÇ)

Miko┼éaj uzyska┼é wynik 98%, poprawiaj─ůc sw├│j TEST POCZ─äTKOWY o 75 pkt %.

OGÓLNE ststystyki:

79% kursantów (26/33) przekroczyło granicę 75% wszystkich możliwych punktów do zdobycia.

┼Ürednia efektywno┼Ť─ç┬á to 84%.­čÜÇ­čÄ»­čÄë­čĆć (wszystkich uczestnik├│w)

Od czego zale┼╝─ů efekty treningu?

Efekty, jakie przyniesienie udzia┼é w kursie zale┼╝─ů zawsze od jako┼Ťci prowadzonych zaj─Ö─ç, od zaanga┼╝owania uczestnika oraz od wsparcia rodzica. Ka┼╝dy uczestnik jest w stanie podnie┼Ť─ç wielokrotnie swoje umiej─Ötno┼Ťci zapami─Ötywania. Jednak indywidualne efekty mog─ů si─Ö znacznie r├│┼╝ni─ç, zale┼╝nie od pracy w┼éo┼╝onej w ─çwiczenia.

Je┼Ťli chcesz wiedzie─ç jak zwi─Ökszy─ç zaanga┼╝owanie swojego dziecko w proces nauki, pom├│c mu┬áskupi─ç si─Ö na┬ázadaniu i wsp├│lnie ┼Ťwi─Ötowa─ç pierwsze sukcesy, koniecznie zapoznaj si─Ö z kolejnym wpisem >> kliknij TUTAJ: „Jaki jest SEKRET efektywnej nauki?” <<

Ka┼╝dy chce mie─ç efekty i pozytywne rezultaty swoich dzia┼éa┼ä. PRAWDA? To one pomagaj─ů nam wytrwa─ç w naszych postanowieniach, doprowadzi─ç sprawy go ko┼äca. Dzi─Öki nim wiemy, ┼╝e idziemy dobr─ů drog─ů i stopniowo zbli┼╝amy si─Ö do celu.

┼Üwiadomo┼Ť─ç post─Öpu:

  • daje poczucie satysfakcji;

  • buduje pewno┼Ť─ç siebie;

  • pomaga utrzyma─ç motywacj─Ö na wysokim poziomie.

Dotyczy to w szczeg├│lno┼Ťci UCZENIA SI─ś.

­čĹë ┬áTUTAJ zapiszesz si─Ö na Bezp┼éatne Lekcje Online┬á

P.S. Do tej pory zdecydowana wi─Ökszo┼Ť─ç rodzic├│w trafia┼éa do mnie, poniewa┼╝ ju┼╝ wiedzieli┬áalbo KTO┼Ü im powiedzia┼é, ┼╝e pami─Ö─ç i zdolno┼Ť─ç uczenia si─Ö mo┼╝na doskonali─ç. Dlatego, je┼Ťli uwa┼╝asz, ┼╝e warto, podaj te tre┼Ťci dalej, mo┼╝e masz konkretne osoby w swoim otoczeniu, kt├│rym POMO┼╗ESZ tym prostym gestem.

P.S.2. Je┼Ťli nie chcesz przegapi─ç kolejnych materia┼é├│w zapisz si─Ö na list─Ö powiadomie┼ä.

­čĹë Oto link;>>WPISZ SI─ś NA LIST─ś<<